Saturday, August 11, 2012

سامسونگ Exynos 5 Dual را معرفی کرد

نسل بعدی پروسسورها براساس Cortex A15 در حال آمدن می باشد، چرا که سامسونگ اولین SoC دنیا که شامل یک Cortex A15 CPU می باشد را معرفی نمود. این محصول که Exynos 5 Dual نام دارد چیزی فراتر از پردازنده های فعلی است و قرار است در نسل جدید تلفن های همراه استفاده شود.
Exynos 5 Dual یا همان ۵۲۵۰ براساس فرایند تولید ۳۲nm HKMG تولید شده دقیقا همانند پردازنده Exynos 4 Quad. این سری از پردازنده ها شامل یک مدل ۲ هسته ای ۱.۷ گیگاهرتزی Cortex A15 همراه با برند جدید جی پی یو Mali-T604 که توسط ARM تولید شده است که سریعتر از Mali-400 MP می باشد. T604 همچنین قابلیت پشتیبانی از OpenGL ES 3.0, OpenVG 1.1, OpenCL 1.1 و DirectX 11 را دارد که آن را بسیار مناسب استفاده در تبلت های ویندوز RT نیز می سازد. این جی پی یو به پردازنده این اجازه را می دهد تا از صفحه نمایش با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل را پشتیبانی نماید.
از دیگر ویژگی های این محصول جدید می توان به پشتیبانی از کنترلرهای USB 3.0, SATA III، رمزگشایی ویدئوهای ۱۰۸۰P60، رم های ۸۰۰MHz LPDDR3 و امکانات دیگر اشاره نمود.
اخیرا، سامسونگ هیچ محصولی را که شامل این پردازنده باشد معرفی نکرده است، اما براساس خبرها و شایعات منتشر شده آنها قرار است تبلتی که دارای این چیپ ست باشد را در سال جاری معرفی نمایند.


منبع: 
pcwar

No comments:

Post a Comment