Sunday, December 2, 2012

سامسونگ نسل چهارم حافظه‌های دوستدار محیط‌زیست را معرفی کرد


سامسونگ نسل جدیدی از حافظه‌های دوستدار محیط‌زیست را معرفی کردیک نوع درایو وضعیت جامد (SSD) و یک رم DDR3، دو محصولی هستند که سامسونگ آن‌ها را در Memory Solution CIO Forum 2012 در کره‌جنوبی معرفی کرده است.
هر دوی این محصولات بر پایه معماری ۲۰ نانومتری ساخته شده‌اند، ضمن اینکه SSD جدید از SATA با سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه (SM843) برای سیستم‌های سرور و نیز رابط SAS - SM1625 برای ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند.
سامسونگ می‌گوید که با استفاده از این محصولات در دیتاسنترها، در مقایسه با هارد دیسک‌ها و DRAMهای ۴۰ نانومتری، عملکرد کل تا ۶ برابر افزایش خواهد یافت و مصرف انرژی هم با کاهشی ۲۰ درصدی در سرورها و کاهشی ۶۰ درصدی در سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، همراه خواهد شد.
بنا به برآوردها، چنانچه از بین سیستم‌های فعلی (از جمله سرورها، سیستم‌های ذخیره‌سازی و نوت‌بوک‌هافقط ۱۰ درصد آن‌ها از SSD و ۲۰ درصد هم از رم‌های DDR3 استفاده کنند، در سال ۲۰۱۳ میلادی می‌توان تا ۳.۵ تراوات در مصرف برق صرفه‌جویی کرداین به آن معنی است که تولید گازهای گلخانه‌ای تا ۲.۴ میلیون تن کاهش خواهد یافت، کاری که آن را می‌توان با کاشت ۶۰ میلیون درخت ۱۰ ساله برابر دانست.
منابع+ و +

No comments:

Post a Comment