Tuesday, February 7, 2012

همکاری مشترک کورنینگ و سامسونگ برای تولید صفحات OLED لوتوس گلاس


گوریلا گلاس و به خصوص نسخه دوم آن، تمام شهرت و اعتبارش را به خاطر پایداری و استحکام بالا کسب کرده است. اما شهرت همه چیز یک محصول نیست و سامسونگ امکاناتی بیش از این را لازم دارد. به همین دلیل سامسونگ و کورنینگ نیروهای شان را متحد کرد اند تا صفحه های AMOLED جدیدتر، بهتر و محکم تر ضد خش تولید کنند.

کورنینگ می گوید که محصول جدید Lotus Glass نامگذاری شده و قرار است علاوه بر اینکه خواص گوریلا گلاس را دارد، کیفیت تصویر بهتر، زمان پاسخگویی سریعتر، رزولوشن بالاتر و مصرف نیروی کمتری هم داشته باشد. این شرکت در گزارش خبری خود می گوید:

ثبات دمایی ذاتی لوتوس گلاس کورنینگ اجازه می دهد که این شیشه شکل و کیفیت خود را در طی فرایندهای با دمای بالا حفظ کند. فشرده سازی کمتر و تغییرات مرحله تبلور، و همچنین مرحله تثبیت از تنش و اعواج در لایه تولیدی می کاهد. این کار ما را قادر می سازد که قوانین طراحی سفت و سخت تری را در بردهای پیشرفته اعمال کنیم تا به رزولوشن بالاتر و زمان پاسخگویی سریع تری دست یابیم.

انتظار می رود که لوتوس گلاس تا اواخر تابستان امسال آماده شده و در نسل بعدی گلکسی نکسوس و یا دیگر اعضای خانواده گلکسی مورد استفاده قرار گیرد. البته شروع این کار راه را برای استفاده از چنین تکنولوژی در اندازه های بزرگتر برای تبلت ها و لپ تاپ ها هم باز خواهد کرد.

منبع : narenji

No comments:

Post a Comment